tisdag 21 juli 2009

Skitit i det blå skåpet

Våra små katter lever idag i chock! De har just fått höra om hur det gick till när kissemamman Len var på väg att överge dem. Själva är katterna övertygade om att det beror på att de varit jobbiga mot sin mamma och tryckt in tratten i ansiktet på henne och klättrat på hennes ben och annat bus. Bildbevis kommer här:




Man skulle kunna säga att de just skitit i det blå skåpet!

Som tur för dem gjorde det inte så mycket eftersom skåpet ändå skulle renoveras och numera är ett vitt skåp som står säkert instängt i den för tillfället kisse-fira zonen, köket.

Men det där med att överge de små sötnosarna då?
Jo det var en gång en kisse-mamma och en kisse-pappa som skulle åka med sin svarta Toyota Prius och handla brädor och annan bröte för att bygga ett till vitt skåp. Då väntade Len på gatan medans jag gick och hämtade bilen i p-huset. Jag blev stående vid ett par rödljus och tog lite tid på mig. När jag väl stannar och Len hoppar in i bilen är hon högröd i huvudet och på väg att spricka. Det jag lyckas tolka ut mellan de hysteriska skrattsalvorna går i korthet ut på att hon gick in och satt sig i en annan svart Prius som stannat framför henne. Mannen i bilen lekte fågelholk, medans Len lyckades kläcka ur sig ett "Förlåt mig!" innan hon tumlade ut igen.

Men, kissarna, känn er varnade! Kanske hon överger er en vacker dag, när det blåa skåpet är fullskitet!!

1 kommentar:

  1. Lugn kissarna! Vi som känner (nåja) och har någorlunda koll (så gott det går) på er mamma Len är icke förfärade eller förvånade över denna handling. I hennes värld är den helt normal. Med henne kan allt hända...och det gör det också oftast. Så ta't lugnt och kräma på där i erat skåp. Len lär inte överge er, men hon kanske försvinner mot horisonten i en eller främmande bil ibland.

    SvaraRadera